✉ Kanał Grafnert Media zamknięty z dniem 22 lutego 2020 roku. Kanał Grafnert Media zamknięty z dniem 22 lutego 2020 roku. ✉

piątek, 1 lutego 2019

Rachel E. Carter: Pierwszy Rok


Tym razem na blogu książka Rachel E. Carter, pod tytułem "Pierwszy Rok". Na początek kilka informacji na temat tej książki.
Autor: Rachel E. Carter
Data premiery:19.09.2018
Tytuł oryginalny: First Year
Wydawnictwo: Uroboros
Tytuł cyklu: Czarny Mag
Tom cyklu: 1
Kategoria: fantastyka / fantasy / science fiction
Okładka: miękka
ISBN: 9788328053946

Czytając tę książkę dostrzegam kilka podobieństw do pierwszego tomu książki Summoner, rodzeństwo Ryiah oraz Alex pochodzą z ubogiej aptekarskiej rodziny. A Fletcher znajduje małego smoka i tworzą też parę. Ryiah i Alex, jak i Fletcher zostają napadnięci w drodze do akademii. Oczywiście w akademii jest podział na plebs i bogaczy. I tu podobieństwa się kończą. Lecz Ryiah zaprzyjaźni a się z Wolą.

Życie w akademii to nie jest sielanka jak w książce Summoner, lecz ciężka praca kondycyjna i dużo nauki. Ryiah postawia uczyć się nocami by sprostać wymaganiom uczelni, tak w pewien sposób zaprzyjaźnia się z drugim w kolejce do tronu księciem.

Na początku wydawało mi się że ta książka będzie kopią Summonera, ale przyznaję że się myliłem. Wątki w tej książce idą w tężyznę fizyczną a nie w magię, co moim zdaniem odróżnia ją od wspomnianej wcześniej przez że mnie książki. Relacje między bohaterami, sa pokazane w ciekawy sposób.

Przedwczoraj wyszedł drugi tom, pod tytułem "Adeptka". Dużo książek wychodzić na końcu stycznia i początkiem lutego. Chciałbym przeczytać drugi tom, lecz nie wiem czy znajdę na niego czas w tym okresie.

Moja ocena tego tytułu to 7,35/10

Niebawem kolejna książka, pozdrawiam Krzysztof Grafnert.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz