✉ Kanał Grafnert Media zamknięty z dniem 22 lutego 2020 roku. Kanał Grafnert Media zamknięty z dniem 22 lutego 2020 roku. ✉

wtorek, 18 grudnia 2018

Richard Schwartz: Pierwszy Róg i Drugi Legion


Jako że na targach w Krakowie kupiłem książkę "Drugi Legion" Richarda Schartza, która jest drugim tomem z cyklu Tajemnice Askiru. By znać całą historię od początku sięgnąłem najpierw po pierwszy tom z tej serii, czyli po "Pierwszy róg". Zaryzykowałem czytają książki nieznanego mi dotąd autora, niestety kilka razy tak się zawiodłem.

Pierwszy Róg - streszczenie. Akcja książki dzieje się w gospodzie "Pod Głowomłotem" kiedy przybywa tam biała elfka Leandra Maestra de Girancourt szukają starego wojownika Hawalda, akcja komplikuje się gdy przybywa do gospody grupa rzezimieszków Hawald i Leandra próbują zapobiec przemocy. Nie wiedzą że pod budynkami łączą się linie mocy, które odpowiedzialne są za długotrwałą burze. Zostają poproszenie o rozwiązanie zagadek kilku śmierci, do gospody przybywa również mroczna elfka. Zagadka rozwiązuję się, szpieg z obcego państwa zmamienia za pomocą naszyjnika w nieświadomego nieszczęśnika w potwora. Leandra i Hawld przeczesując budynki karczmy odkrywają tajemnice pierwszego legionu. Wysłannik obcego mocarstwa ginie przy  łączących  się liniach mocy, zgładzony przez Hawalda.

Autor: Richard Schwartz
Data premiery 20.04.2018
Tytuł oryginalny: Das erste Horn
Wydawnictwa: Initium
Tytuł cyklu: Tajemnica Askiru
Tom cyklu: 1
Gatunek: Fantastyka / Fantasy / Science Fiction
Okładka: miękka
ISBN: 9788362577682
Ilość stron 464

Moja ocena tej książki 7,3/10


Drugi Legion -  to dalsze losy rozwinięte z pierwszego tomu. Na początku kilka informacji o tej książce.

Autor: Richard Schwartz
Data premiery 22.10.2018
Tytuł oryginalny: Die zweite Legion
Wydawnictwa: Initium
Tytuł cyklu: Tajemnica Askiru
Tom cyklu: 2
Gatunek: Fantastyka / Fantasy / Science Fiction
Okładka: miękka
ISBN: 9788362577781
Ilość stron 464

Pierwszy tom z tego cyklu okazał się bardzo dobrą książką, chodź dział się w jednej lokacji.  Drugi tom jest po prostu świetną książką. Opowiada historię pełna przygód, wartkiej akcji i niespodziewanych zmian akcji. Pierwszy raz spotykam się z tak rozbudowaną fabułą, która porywa czytelnika i nie można oderwać się od książki. A to tylko bardzo dobrze świadczy o autorze, więc nic inne mi nie zostaje żeby polecić tą książkę. Nie była bym sobą nie pisząc o jednej łyżeczce dziegciu w tej przepysznej beczce miodu. Drobny minusik dał bym za nazwy rozdziałów, które zdradzały co się ma zdarzyć w danej części tego tytułu. Jestem czytelnikiem który pragnie byś zaskakiwany przez książkę, a nie od razu wiem co będzie dalej. To taki drobny minusik, nie wpływający na moją ocenę. Ta książka na pewno znajdzie się w podstronie Grafnert About Books Poleca, bo jest świetną książką.

Moja ocena tej książki 8,5/10


Newsy: Cały seria liczy 7 książek, do tej pory na nasz język zostały przetłumaczone tylko dwie. Z tego co udało mi się ustalić na przełomie  kwietnia i maja 2019 r. ma być wydany trzeci tom. Docelowo w przyszłym rok Wydawnictwo Initium,  chce wydać trzy książki z tej serii. Nieukrywanym że będę chciał je przeczytać i zrecenzować w przyszłym roku.


Niebawem na moim kanale w YouTube podsumowanie czytelniczy, tym razem będzie nietopowe i to by było na tyle w tym wpisie. Pozdrawiam Krzysztof Grafnert.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz